background-image: url(http://www.snyggareblogg.se/images/bak16.jpg);

Bebis-pojke

God Morgon

Igår sydde jag ett bebis täcke och kudde till barnens faster E´s bebis i magen..

Hittade gamla gardiner som inte blivit använda på länge..och för att täcket inte skulle bli så tunt så klippte jag ut ett passande "täcke" från en fleecefilt.

Först sydde jag det gardinen som jag klippt ut räta mot räta..alltså ut och in.



Vände på det åt rätt håll...la i fleece täcket och sydde runt kanterna för att täcket inuti  inte ska knögla ihop sig vid tvätt.




Hittade även spets från en annan gardin och sydde fast nertill för att dölja sömmen.




Och en matchande kudde..klippte ut lagom stort tyg. sydde som innan..ut och in först..sen vände jag på den och la i en kudde som jag klippt till rätt form från en annan kudde. Men lättast blir det om du köper sån där kudd-stoppning. Klippte ut långa remsor som blev volang på sidorna på kudden.

Strök sedan täcket och kudden..för det var så skrynkligt innan.

Så blev det färdiga resultatet:




Passar bra till en bebispojke =)

Ha en underbar söndag.

Kram Nadja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0